به وقت زندگی

این زندگی تازه و آرام

زندگی نزیسته

 

خدایا میشه اون شاخه رو بیاری پایین؟

تو که تلاش من رو می بینی

بغلم بگیر

راه رو بهم نشون بده

قدرت انجامش رو بهم عطا کن

و حمایتم کن ثابت قدم و استوار ادامه بدم تا به نتیجه برسم

این هفته به لحاظ یادگیری هفته عالی بود. یک سمینار عالی سه روزه شرکت کردم که چهارشنبه روز آخرش بود و ورکشاپی که به شدت بهش احتیاج داشتم هم شروع شد. اما با اینکه سالها دنبال کشف مشکل درونی ام برای وقت کم آوردن و اهمال کاریهام بودم؛ حالا دونستنش حالم رو بد بهم ریخته. به طرز وحشتناکی دچار احساس بی کفایتی شدم. احساس این که چقدر در حق خودم اجحاف کردم و می کنم و چقدر زندگی نکرده ام. البته کتاب یالوم و مریلین (همسر یالوم) هم در تشدید این حال بد بی تاثیر نبوده خصوصا اون جمله ای که یالوم میگه: "من زندگی نزیسته ندارم. تمام آنچه را می خواستم به دست آوردم و به تمام جاه طلبیهایم رسیده ام" و من سرتاسر زندگی ام را که نگاه می کنم پر است از زندگی نزیسته و همش به خاطر یک چیز است. این که هیچوقت رابطه درستی با خودم نداشتم و سرزنشگر درونم بیش از اندازه فعالیت می کرد. قطعا این حالت هم ماندگار نیست. حتما همانطور که دلیل مشکل را فهمیدم؛ راه برطرف کردنش را هم پیدا خواهم کرد اما اینجا و این لحظه آنقدر ناخوشم که قلبم سنگین است و ته پناهم شده دمنوش گل گاو زبان سنبل طیب و استخودوس

 

نشانه های طرحواره عدم خویشتن داری و خود انضباطی ناکافی
1- ناتوانی در پیگیری هدفها و آرزوها، به عنوان مثال رژیم غذایی می گیره ولی رها می کنه. قراره برای کنکور بخونه، یه روز حوصله ش میاد می خونه، یه روز یا خوابش میاد یا مهمون اومده یا فیلم می خواد ببینه یا دلش گرفته یا زیادی خوشحاله، کلا بیخیال میشه و برنامه درس خوندنشو رها می کنه. کلاس میره ثبت نام می کنه ولی دو روز بعد که شور و شوقش می افته، دگه ادامه نمیده.

2- نسبت به قول و قرار و زمانبندی تعهدی نداره. دیر میرسه، و همیشه هم بهونه داره و ممکنه حتی بگه من سرم خیلی شلوغه.

3- کسی که طرحواره عدم خویشتن داری و خود انضباطی ناکافی داره، ممکنه تو همه قسمتهای خودنظم دهی مشکل داشته باشه یا اینکه تو چند مورد نامنظم باشه. مثلا کار دیگران رو سر وقت تحویل میده ولی کارهای خودش می مونه.

4- کنترلی روی هیجانات منفی نداره یا کنترلش کمه. یهو عصبانی میشه و بعد بلافاصله پشیمون میشه و عذرخواهی می کنه.

5- وسایلش جای منظمی نداره. مدام نظم خونه و محل کارش به هم می خوره. دو روز تمیز می کنه، ده روز نامرتب و کثیف رهاشون می کنه.

6- توی هیجانات مثبت هم ممکنه کنترل نداشته باشه، شوخی کردن زیاد، یا شور و شوق نشون دادن افراطی هم از نشونه های رفتاری این تله زندگی هست.

7- تکانشی و براساس احساسات عمل کردن، تا دلش بخواد چیزی بخره ممکنه شرایط مالی شو در نظر نگیره و خرید کنه. یا تا حرفی به ذهنش می رسه، بلافاصله اون حرف رو می زنه، یعنی بدون تفکر عمل می کنه.

 

**** نه اینکه تمام اینها در من باشد اما جمله اول از گزینه اول اندوه بارترین قسمت ماجراست برای من. این همان زندگی نزیسته من است

غزل من حس میکنم خیلی از ما زندگی نزیسته داریم، تو این روزها تعداد کمی رو میبینی اون چیزی که تو ذهنشون بوده رو دارن زندگی میکنن، تلاش قابل ستایشه، همین که تلاش میکنی زندگی کنی و رشد کنی باید از خودت ممنون باشی...آقا زندگی مگه غیر اینهاس؟

ببین نسترن جون چیزی که اذیتم میکنه که حتی الان هم یک جاهایی به دلیل نبودن در لحظه حال لذت خیلی چیزها را ممکنه از دست بدیم و این همون چیزی هست که اذیتم میکنه
ناراحتی من از نبود امکان بعضی از کارهایی که دلمون میخواد انجام بدیم و نمی تونیم نیست از این اذیتم که چرا منفعلانه نشستم و تلاش نکردم اون امکانات رو خودم فراهم کنم
ولی دیگه نمیزارم اینطوری پیش بره
دیگه از حالت انفعال دارم در میام
باید در بیام و وقتی موفق بشم این فوق العادست
دوشنبه ۲۲ آذر ۰۰ , ۰۱:۲۳ ماه توت‌فرنگی

خب اگه ما این مشکل رو داشته باشیم باید چی کار کنیم؟ احساس می کنم منم اینطوریم. 

من به این نتیجه رسیدم که باید از وضعیت انفعال خارج بشم و دست به عمل بزنم 
که تلاش کنم برای رسیدن به چیزهایی که آرزوشون رو دارم
و در لحظه حال و با ذهنی آگاه زندگی کنم
مسیر پر فراز و نشیبی هستش ولی باید دست به زانو زد و قدمها رو استوار برداشت

ما از خیلی از داشته های زندگیمون هم به دلیل نبودن در لحظه حال زندگی لذت نمی بریم
حافظ تو خود حجابی از میان برخیز :)

درسته اینهایی که میگی ولی شاید یه قسمت از زندگی‌های نزیسته مربوط باشن به تصمیم‌های اشتباهی که توی برهه‌های حساس زندگی گرفته شدن... و درنهایت این تصمیم‌ها به اون چیزی که فرد دوست داشته بهش برسه، نرسوندنش و خب نارضایتی پیش میاد...

می دونی آرامش جان
باید آگاهانه زندگی کنیم 
من اینا رو میدونم 
اما این که واقعا بهش عمل کنی مهمه
اون وقت میشه همه زندگی رو زندگی کرد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تازگی اینجا نیاز روح من است
.
.
.

به قول ماه کوچکم "قدرت جادویی، درونتِ"


من در بلاگ اسکای

https://life-time.blogsky.com/
Designed By Erfan Powered by Bayan